Edelliseen kirjoitukseen liittyen päädyimme (tai minä päädyin koska mun päätettävissä se oli) pehmeäkantiseen vessanpyttyyn. Kävin kaupassa katselemassa ja kokeilemassa noita kansia että miten paljon kovan ja pehmeän kannen toiminnassa on eroja, ja kyllä mun mielestä kevyt muovikansi oli paljon helpompi nostaa kuin kova. Siihen kovaan piti saada jotenkin sormet/kynnet tungettua siihen väliin ennenkuin kannesta sai sellaisen otteen että sai nostettua, muovikansi nousee helpommin kun useimmissa malleissa se kansi tulee vähän istuimen yli. Sellaiseen mä oon tottunu ja sellaisen haluan jatkossakin, myös siksi että perheessä on pikkulapsi jonka tulevaisuuden vessakäyntejä ajatellen on parempi että kansi on kevyt ja helposti ylös nostettavissa.

Pyttyvaihtoehtoja on tällä hetkellä kaksi, IDO Seven D piiloviemärillä:

Tai Gustavsbergin Nautic-malli piiloviemärillä:

 

IDOn selkeämpi ja yksinkertaisempi muotoilu miellyttää kyllä enemmän silmää, mutta Gustavsberg olisi halvempi. No, päätynemme kuitenkin tuohon IDOon.