Muuttotarkastus meni läpi ainoastaan pienin huomautuksin, esim. energiatodistukseen piti saada vielä joku allekirjoitus. Ei mitään mullistavia puutteita. Mä oon niin helpottunut, kun päästään muuttamaan tuosta pienestä rotanloukosta pois!

Pieni selkkaus nykyisen vuokranantajan eli Pikipruukin kanssa sattui eilen kaiken tämän muuttohässäkän kukkuraksi. Meidän vuokrasopimus oli alunperin sovittu päättyväksi 31.1.2011, mutta tammikuussa soitin Pikipruukille ja pyysin jatkoa helmikuun loppuun. Täti puhelimessa sanoi että juu, asukaa ihan rauhassa vaan, he lähettää tammikuun lopussa tai helmikuussa postitse paperin/kirjeen ja tulette sitten tekemään jatkosopimuksen toimistolle. No, mitään kirjeitä tai papereita ei tullut ja myönnän että toki olisi pitänyt olla fiksu ja soittaa sinne ja kysyä, että miten tää homma nyt menikään, mutta kun puhelimessa sovittiin että saadaan jäädä asumaan, niin sitten me vaan jäätiin ja ajateltiin että no ehkä sieltä ei sitten tulekaan mitään paperia vaan homma oli sillä selvä. Toissapäivänä sitten tein kirjallisen ilmoituksen Pikipruukille, että emme aio enää jatkaa asumista vaan sopimus päättyy 28.2. Lisäsin vielä kirjeen loppuun tuon tammikuisen puhelun, missä oli sovittu sopimuksen jatkamisesta TOISTAISEKSI. Samana iltana tajusin kuitenkin kirjoittaneeni väärin, että eihän me mitään TOISTAISEKSI oltu jatkettu, vaan ainoastaan helmikuu. Eilen aamulla heti soitin Pikipruukille että olin laittanut siihen kirjeeseen väärin, että kyse oli vain kuukauden jatkosta jonka piti päättyä automaattisesti helmikuun loppuun, eikä niin että toistaiseksi, jolloin irtisanomisaika olisi ollut 1 kk. Pikipruukin täti katsoi koneelta ja huomasi ettei meillä ollut minkään sortin sopimusta voimassa, ja siitäkös meinasi tädillä mennä aamukahvi väärään kurkkuun ja herne otsaonteloon. Mä olin ihan ymmälläni että hetkinen, mehän sovittiin että saadaan jäädä asumaan ja että he lähettävät paperit, ja täti vaahtosi puhelimessa että heillä ei IKINÄ ole tapana jatkaa sopimuksia puhelimitse eikä lähetellä sopimuksia postitse kotiin, vaan kaikki tapahtuu heidän toimistollaan. Ja kehtasi ressukka vielä syyttää kolleegaansa tästä, vaikka tiesin ihan hyvin että olen saman henkilön kanssa tammikuussa puhelimessa puhunut. No, täti lupasi selvittää asiaa ja iltapäivällä soittikin sitten takaisin ja sanoi että tässä on nyt sattunut iso väärinkäsitys, että kyllä se sopimus olisi pitänyt tulla tekemään toimistolle. Johon minä sitten että mulla ei ole tietoa, minkälaiset käytännöt teillä on, kun emme ole aiemmin teillä asuneet. No, se on kyllä sanottu ihan huoneenvuokralaissakin miten tälläisissä tilanteissa menetellään, sanoi täti, johon minä taas että kun en ole lakiakaan lukenut, niin en voi tietää mitä siinä sanotaan, mä tiedän vain mitä on sovittu puhelimessa. Sitten täti alkoi naputtaa siitä mun lähettämästä kirjeestä, että kun siinä on se toistaiseksi niin se tarkoittaa sitä että vuokrasopimus (jota ei edes ollut) päättyy vasta maaliskuun lopussa eli meidän olisi pitäny vielä maksaa kuukauden vuokra, johon mä sitten räjähdin että JUST SEN TAKIAHAN mä aamulla soitin että olisin oikaissut tuon virheen, ettei se jatko ollut toistaiseksi.AAAARGH! No, lopuksi täti sitten sanoi että on esimiehensä kanssa keskustellut ja se kyllä sopii että vuokrasopimus (jota ei edelleenkään ollut)  päätetään helmikuun loppuun. Kiitos ja hei.

Saa nähdä saadaanko edes takuuvuokraa reilu 600 euroa sieltä takaisin.. Ja saa nähdä tuleeko loppusiivouksesta iso lasku rangaistukseksi, kuulemma Pikipruukki on tosi tarkka siitä mihin kuntoon asunto jätetään ja monille on tullut useiden satojen laskuja jäljestäpäin joidenkin olemattomien vikojen takia, joten vähän stressaa sekin, kun pitäisi ehtiä siivota kämppä sitten kunnolla lopuksi ja tarkastaa että kaikki on kunnossa.